Een positief Koningsdaggevoel
Wat doe je wanneer al je plannen in de soep lopen door een wereldwijde pandemie? Omschakelen natuurlijk! Met deze campagne staken we alle fans van Koningsdag een hart onder de riem. Jeangu Macrooy, deelnemer van het eveneens gecancelde Eurovisie Songfestival, vertolkte een swingend Koningsdaglied, die op social media ook werd gecoverd door verschillende andere Nederlandse artiesten. Naast social content, lanceerden we vanuit Staatsloterij een Koningsdagfilter voor Instagram en voor de echte fans ook nog een livestream concert van Jeangu Macrooy op Facebook. Zó werd het toch nog een beetje Koningsdag.
Swipe ➡️
Livestream met Jeangu Macrooy
Op Koningsdag schakelden tienduizenden mensen via Facebook in om te genieten van een concert van Jeangu Macrooy. Daar speelde hij natuurlijk het Koningsdaglied van de Staatsloterij, maar ook het lied ‘Grow’ waarmee hij ons land zou vertegenwoordigen op het Eurovisiesongfestival. Natuurlijk was het concert ook op een later moment terug te bekijken.
Covers door topartiesten
Na de lancering van de landelijke campagne met Jeangu Macrooy vroegen we verschillende artiesten om hun eigen versie te maken van het Koningsdaglied. Zo gaven de 3J’s er een palingsound-editie, stopten Glennis Grace en Trijntje Oosterhuis er nog meer soul in en knalde Sunnery James veilig vanuit zijn eigen studio met een house remix!
Koningsdagfilter
Naast muziek gaven we voor Koningsdag ook de ultieme digitale give-away: een Instagram Face Filter waarmee je zelf je kon opdossen voor Koningsdag. Samen met o.a. (de kanalen van) de OranjeLeeuwinnen, Fred van Leer, Tess Wester lanceerden we het filter in Nederland.
DIY vanuit huis
Zelf tompouces maken met Miljuschka, ballen gooien op je ingeslagen wc-rollen of met een paar ingrediënten een oranje smoothie maken: er viel ook tijdens corona zeker nog wel iets te doen op Koningsdag.
Werkzaamheden
Strategie Facebook & Instagram
Project Management
Influencer Marketing
Content Creatie
Teamwork
Staatsloterij
TBWA\NEBOKO
Blauw Gras
Mindshare Greenhouse
Ping Media
Quick Fact
Op Koningsdag zagen meer dan 800.000 mensen het Koningsdagfilter van Staatsloterij voorbij komen via Instagram Stories. 16.000 mensen gebruikten zelf het filter om hun Stories op te vrolijken en toch een beetje Koningsdag te vieren.