Al je verzekeringen onder één dak


In 2022 breidde Allianz Direct haar producten uit. Naast auto- en woonverzekeringen kun je nu ook online terecht voor reisverzekeringen. In een nieuwe campagne zien we dan ook Usain Bolt die op vakantie is. Tijdens zijn trip gaat er van alles mis, maar voor Usain Bolt is alles gelukkig 'no problem' met de dekking van Allianz Direct. Op social media lanceerden we deze campagne om Merkbekendheid op te bouwen.

Swipe ➡️

Advantage+ campagne

Bij deze campagne hebben we gekozen voor een Advantage+ optimalisatie. Hierbij bepaalt Meta automatisch welke plaatsingen binnen het platform het beste werken. Alle mogelijke advertentiemogelijkheden binnen Facebook en Instagram worden dan ook gebruikt. Op hoe meer plaatsen je advertentie wordt weergegeven, hoe meer kansen je doelgroep heeft om deze te zien. Daarnaast krijg je als adverteerder het maximale resultaat voor je budget.

Verschillende creatives

Om de beste resultaten te behalen kozen we er bij deze campagne ook voor om verschillende creatie en resoluties in te zetten. Hierdoor kan Meta niet alleen daadwerkelijk alle Plaatsingen gebruiken binnen het advertentienetwerk, maar ook bepalen welke creatie uiteindelijk het beste werkt om Merkbekendheid op te bouwen. Na een leerfase zal Meta het budget toekennen aan de best presterende advertenties.

Brand Lift Study

Een Brand Lift Study is een manier om de echte waarde van een merkcampagne op Facebook te begrijpen en hoe deze onafhankelijk van andere kanalen presteert. Een steekproefgroep wordt opgedeeld in een controlegroep en een testgroep. Alleen de testgroep krijgt de advertenties te zien. Beide groepen moeten vervolgens een enquête invullen. Daar komen percentages uit en het verschil tussen deze percentages is de uplift.

Werkzaamheden

Campagne Management
Social Advertising

Samenwerking

Allianz Direct
Men in Green