Awareness vergroten door geotargeting en engagement
Om Nederland in de ban te laten raken van de Mega Jackpot (waarbij de grootste geldprijs nog hoger staat dan normaal) creëerden we een social campagne met geografische targeting en herkenbare creatie. Daarnaast publiceerden we inhakers die relevant en op dat moment actueel waren. Tenslotte creëerden we content voor specifieke posities binnen Facebook en Instagram waarbij we inhaakten op de UX.
Geografische targeting
Door middel van A/B-testing hebben we bij deze campagne getoetst of mensen meer engagen wanneer zij ads getoond krijgen met onze Jackpotvis in een herkenbare omgeving. Zo kregen bijvoorbeeld mensen in Rotterdam de Erasmusbrug te zien, in omgeving Volendam de Dijk of rondom het Waddengebied de Brandaris op Terschelling.
Interactieve Stories
Via Instagram Stories lanceerden we verschillende minigames in Carousel Advertenties. Zo vormden drie Stories een game waarbij mensen een poging konden wagen om onze Jackpotvis te vangen. Na voltooing van de game werden mensen uiteraard geattendeerd met een CTA en Swipe Up.
Inhaken en spelen met UX
We hebben verschillende creaties gemaakt om in te kunnen haken op de user experience van mensen op social media. Zo lieten we Jackpotvis binnenzwemmen op feeds en tijdens fictieve laadschermen. Ook haakten we in op de actualiteit met onze vis die geniet van mooi weer, schaatsen of het festivalseizoen.
Whatsapp Stickerpack
Om je Whatsapp-gesprekken op te vrolijken gaven we onze spelers een Stickerpack met verschillende Jackpotvis Emoji’s. Zo kunnen mensen ook via de app samen dromen of geinen over het winnen van de loterij.
Werkzaamheden
Strategie Facebook & Instagram
Concepting
Project Management
Social Advertising
Samenwerking
Staatsloterij
Make ‘m Say
Men in Green
TL;DR
Quick Fact
Uit verschillende experimenten blijkt herkenbare, lokale content i.c.m. geografische targeting voor een aanzienlijke stijging in engagement (clicks/likes/comments) te zorgen.