Hoe een lelijk hondje een held werd op social media

Na de lancering van de commercial van Frekkel, vulden de socials van Staatsloterij zich met liefde. Met de social campagne die volgde creƫerden we niet alleen nog meer bereik, maar vooral engagement met fans van Frekkel. De liefde voor huisdieren op social was groot, de waardering voor onze campagne bijzonder om mee te maken. De campagne voor de Oudejaarstrekking won verschillende vakprijzen binnen de marketing- en reclamebranche.

Frekkel Takeover

Na de lancering van de film nam Frekkel de socials van Staatsloterij over. Gedurende de campagneperiode konden fans van Frekkel dagelijks genieten van verschillende Frekkel-content. Van Inhakers op de feed tot Minigames in Stories.

De Lotbot

Wat zou jij doen met 30 miljoen? Om spelers alvast te laten fantaseren over de Hoofdprijs van de Oudejaarstrekking implementeerden we een technische oplossing op Facebook waarmee we automatisch gegenereerde visuals gaven aan onze reageerders. Zo kreeg iedereen die een emoji stuurde direct van Staatsloterij een suggestie om te dromen!

Facebook Livegame

Om mensen op het laatste moment nog te attenderen op de Oudejaarstrekking, gingen we op Oudjaarsdag live op Facebook met een livegame waarmee mensen direct kans maakten op een gratis Staatslot. Tijdens de 4 uur durende Livestream bereikten we 978.000 (!) mensen en werden er 269.000 inzendingen gedaan.

MINI content

Om aandacht te genereren op de extra prijzen van de Oudejaarstrekking, publiceerden we op verschillende momenten content met de MINI. Zo gingen we met een speciale Frekkel-MINI zoektocht live op Instagram, gingen we op zoek naar MINI-winnaars van 2017 en creƫerden we een speciale promovideo.

Werkzaamheden

Strategie Facebook, Instagram & Twitter
Project Management
Content Creatie
Social Advertising

Teamwork

Staatsloterij
TBWA\NEBOKO
Blauw Gras
Men in Green
GoSpooky
Greenhouse