De hit voor Koningsdag die instant cult werd


Om de Trending-charts van Spotify en YouTube te bestormen lieten we de queen van het Nederlandse levenslied samenwerken met Brownie Dutch en Darre van Dijk. Het resultaat was een instant cult clip, waarbij we ook op social uitpakten met Corry Koningsdag. Van knotsgekke videocontent tot 'slimme' content om organisch veel bereik mee te genereren.

Swipe ➡️

Konings vs. Dutch Challenges

Naast het sfeerverhogende nummer en fraaie videoclip gaven we de fans van Corry Konings en Brownie Dutch nog meer snackable content. Door middel van verschillende challenges zagen we een hele andere kant van de twee artiesten, waarbij ze onder andere moesten koekhappen en zo snel mogelijk een oranje tompouce moesten eten. Hoezee!

Opvallende Inhakers

Gelijktijdig met de lancering van onze campagne viel het begin van het laatste seizoen van Game of Thrones. Hier haakten we vrolijk op in door Corry Konings te bombarderen tot de Nederlandse Daenerys Targaryen, die ook uitgelicht werd door The Best Social Media. Ook konden we pasen natuurlijk niet onopgemerkt voorbij laten gaan.

Koningsdag Stickers & GIFjes

In de wetenschap dat mensen massaal zoeken op ‘Koningsdag’ om GIFjes toe te voegen aan hun Stories en App-groepen, zetten we een hele reeks GIFjes online. Vindbaar via Instagram, Whatsapp en alle andere populaire platformen, gekoppeld met logische tags en keywords. Op Koningsdag zelf zagen alleen al via GIPHY 1.323.780 mensen onze GIFjes.

Winactie Cashbag

Via social media en onze website gaven we 15.000 exemplaren van de fanny pack uit de videoclip weg. Zo werd onze zogenaamde ‘Cash Bag’ een waar collector’s item op Koningsdag en zomerfestivals.

Werkzaamheden

Strategie Facebook & Instagram
Project Management
Influencer Marketing
Content Creatie

Samenwerking

Staatsloterij
TBWA\NEBOKO
Blauw Gras
Men in Green
Greenhouse