Urgentie creëren met een Lightning Deal
Bij Black Friday denk je niet meteen aan een nieuwe verzekering afsluiten. Toch zijn veel consumenten in deze periode op zoek naar goede aanbiedingen. Voor de Duitse markt ontwikkelde ik een campagne om te testen of we met een speciale en tijdelijke deal toch meer sales konden genereren.
Swipe ➡️
Campagne Fases
Voor deze campagnes werkten we in een tijdsbestek van slechts 1 week, waarbij we 3 fases gebruikten. De aanbieding zelf was slecht op 1 dag geldig. De eerste fase gebruikten we om Awareness te creëren voor de aanbieding. Tijdens de tweede fase telden we de laatste dagen af naar Black Friday. Op Black Friday zelf targetten we alle mensen die interactie hadden gehad met de eerdere fases.
Geheugensteuntje
Om mensen te herinneren aan de aanbieding boden we een Add to Agenda-functie aan op de landingspagina. Zo konden geïnteresseerden de aanbieding bijna niet missen.
Werkzaamheden
Strategie Facebook & Instagram
Concepting
Project Management
Social Advertising
Samenwerking
Allianz Direct Duitsland
Men in Green
Quick Fact
Vergeleken met reguliere sales op vrijdagen in dezelfde periode wisten we met deze Black Friday-campagne in Duitsland de omzet te verviervoudigen.